اولین نکته ای که نیاز است به آن اشاره کنیم این است که وب سایت الکسا به همراه تمامی ابزارهای ارائه شده توسط این شرکت در تاریخ ۱ می ۲۰۲۲ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) برای همیشه از دسترس خارج شده و الکسا پس از حدود ۲ دهه فعالیت به کار خود پایان داد.

توجه داشته باشید که مطالب گفته شده در این مقاله مربوط به زمانی است که الکسا فعال بود.

در ادامه معیار های رتبه بندی، راه کارهای کاهش رتبه و در آخر ۵ ابزار رایگان بهبود رتبه الکسا ایران را معرفی می کنیم.

رتبه الکسا در بین اکثر کسانی که می خواهند میزان موفقیت یک سایت را اندازه گیری کنند، محبوب است. چرا که به راحتی می توانند کل عملکرد یک سایت را بسنجند و یک عدد را به آن اطلاق کنند. به طور مثال : رتبه ۵ هزار ایران بهتر از ۶ هزار ایران است، پس این سایت از آن سایت بهتر است.

اما الکسا چیست؟

الکسا یک وب سایت رتبه بندی سایت ها در جهان است که سایت ها را بر اساس ترافیک ورودی آن ها رتبه بندی می کند.خود الکسا می گوید: ما سایت ها را بر اساس تعداد بازدید کنندگان و تعداد بازدید در روز با سایر سایت ها مقایسه می کنیم.در جای دیگر می گوید: این آمار ترافیک سایت ها فقط از مروگر کسانی دریافت می شود که نوار ابزار الکسا را نصب کرده باشند.
از جمله موارد دیگری که الکسا برای رتبه بندی سایت از آن ها استفاده می کند :

میزان ماندگاری کاربر در سایت
نرخ خروج از سایت
و …. است که الکسا به این نکته هم اشاره می کند که اگر یک کاربر، در یک روز به یک صفحه بارها سر بزند، در واقع یک بازدید برای آن سایت محاسبه می شود.

نوار ابزار الکسا

ابزاری که روی مروگر شما نصب می شود و آمار سایت هایی که از آن ها بازدید می کنید را به الکسا انتقال می دهد.البته این ابزار کاربرد دیگری هم دارد، شما می توانید رتبه الکسا هر سایتی را که می خواهید به آسانی از طریق این ابزار ببینید.

📷

آموزش نصب نوار ابزار الکسا

مراحل زیر را برای نصب نوار الکسا دنبال کنید :
روی اینجا کلیک کنید
ادامه مراحل را بروید

۱۰ سایت برتر ایران از نظرالکسا

گوگل

آپارات
دیجی کالا
ورزش ۳
شاپرک
نمناک
نماشا
دیوار
ویکی پدیا
یاهو

راه کار های بهبود رتبه الکسا

خب صورت مسئله مشخص است ما با افزایش تعداد بازدید کنندگان سایت خود نسبت به گذشته، می توانیم رتبه الکسا خود را کاهش دهیم.در ادامه ۳ روش کاهش رتبه الکسا را معرفی می کنیم.

۱- تولید محتوا و سئو

اولین روش اینست که شما با تولید محتوا بر اساس سئو و انجام فرایند های دیگر آن، کلمات کلیدی خود را به صفحه اول گوگل رسانده و ورودی دریافت کنید.از جمله موارد اصلی که می توان از آن ها نام برد فهرست زیر است :

تولید محتوای کاربر پسند و دست اول
اشتراک گذاری مطالب در شبکات اجتماعی و وبلاگ های خود
انجام فرایند های سئو داخلی و خارجی

۲- ورودی گرفتن از سایت های پرترافیک

الکسا تعداد ورودی های سایت شما را محاسبه می کند و مهم نیست که این ورودی ها از گوگل بیایند یا از یک سایت دیگر، شما می توانید با انجام انواع تبلیغات : کلیکی، بنری و …. ورودی به سایت خود بیاورید.

از جمله سایت هایی که می توانند به شما در این روش کمک کنند، فهرست زیر است:

یکتانت
مدیا اد
صبا ویژن
ای نتورک

۳- استفاده از ربات بازدید گیر

الکسا نمی تواند فرق بین یک کاربر حقیقی و یک ربات را متوجه شود، این امر سبب شده تا برنامه نویسان، برنامه هایی بنویسند که با فرستادن تعداد زیادی از ربات ها، در یک روز به یک سایت ، آمار تعداد بازدید سایت افزایش یافته و در نتیجه کاهش رتبه الکسا رخ دهد.

۵ ابزار رایگان بهبود رتبه الکسا

خب به قسمت جذاب مقاله رسیده ایم، شما می توانید بدون حتی یک ریال هزینه رتبه خود را حتی تا ۲ هزار ایران کاهش دهید.برای این کار ۵ سایت را به شما معرفی می کنیم که به راحتی می توانید با ثبت نام و وارد کردن آدرس سایت خود در آن، رتبه الکسا خود را کاهش دهید.

exchange24 :

شما به راحتی می توانید با ورود به این سایت و وارد کردن آدرس سایت خود،رتبه الکسا سایت خود را کاهش دهید.

softwarevisit :

در این سایت نرم افزار بازدید گیری معرفی شده است که شما بعد از دانلود و نصب آن می توانید، الکسای خود را کاهش دهید.

traffiset :

سایت بعدی ترافیست است، در توضیحات صفحه اصلی این سایت نوشته شده :آمار بازدید وب سایت خود را در کمتر از ۱ دقیقه کاملا رایگان افزایش دهید.

سایت های دیگری هم هستند که با دریافت هزینه ماهانه رتبه الکسا سایت شما را کاهش دهند، کافیست برای پیدا کردن آن ها عبارت : افزایش بازدید سایت را سرچ کنید.