• اهداف الگوریتم مرغ مگس خوار درک مفهوم عبارت جست و جو شده، ارائه نتایج مرتبط به جست و جو در گراف دانش به گوگل و افزایش رضایت کاربر و ایجاد حس خوب در کاربر هنگام جست و جو است.
  • سایت های زیادی وجود داشتند که با تکرار کلمات کلیدی و روش های سیاه بالا می آمدند و وقتی کاربر وارد آن ها می شد تجربه کاربری خوبی به او نمی دادند یا پر از تبلیغات ازارهنده بودند، اینجا مرغ مگس خوار گوگل متولد شد.
  • در سال ۲۰۱۳ Hummingbird متولد شد.
  • مرغ مگس خوار یکی از مهمترین الگوریتم ها برای ارزگذاشتن به روش های سفید سئو است.
  • اگر سرچ کنید سن تتلو گوگل توسط همین الگوریتم و درک معناهای کلمه سن ، تتلو و ترکیب آن دو از گراف دانش خود فقط عدد سن او را نمایش می دهد.
  • مرغ مگس خوار به این علت که در دنیای واقعی به دقت و سرعت شناخته می شود نام این الگوریتم شده است.
  • یکی از کارهای دیگر این الگوریتم مبارزه با keyword Stuffing است.
  • این الگوریتم به ساخت گراف دانش گوگل کمک می کند.
  • نمونه گراف دانش محتواهایی است که وقتی اسم یک بازیگر را سرچ می کنید به شما نمایش می دهد مثل: سن، نام همسر و ….. و عموما این اطلاعات را از سایت های معتبری مثل ویکی پدیا و ای ام دی بی می گیرد.
  • مفهومی وجود دارد به نام جست وجوی معنائی گوگل دیگر به معنی کلمات توجه نمی کند بلکه به مفهوم آن توجه دارد.
  • ۴ راهکار برای بهینه سازی برای مرغ مگس خوار پیسنهاد می شود.
  • یک: استفاده از لانگ تیل و مترداف به جای تکرار کلمات کلیدی در متن مثلا: به جای “علی دائی” بنویسیم”آقای گل آسیا”
  • دو:به تکنیک هایی که به جای تمرکز بر روی یک کلمه بر معنا و مفهوم ان در متن تمرکز می کنیم مفهوم گرائی در تولیدمحتوا گفته می شود.
  • سه: با نشانه گذاری استاندارد صفحات می توان به گوگل در درک محتوا کمک کرد مثلا میتوانیم سایز، ابعاد و مدت زمان یک ویدئو را با کدهای اسکیما به گوگل اطلاع بدهیم.
  • چهار: یکی دیگر از روش ها کاهش نرخ پرش و افزایش زمان ماندگاری کاربر در صفحه است.
  • رنک برین تلاش می کند میزان رضایت یک کاربر از جست و جو را در هنگام جست و جو تخمین بزند.
  • اگر فاصله زمانی سرچ و ورود به سایت شما تا سرچ مجدد همان عبارت کم باشد، گوگل متوجه می شود که کاربر از سرچ خود راضی نبوده است.
  • استفاده از ویدئو، اینفوگرافیک، گراف، نمودار، جدول، کامنت مارکتینگ، افزایش نرخ CTR ،نقل قول و پادکست می تواند به افزایش زمان حضور کاربر و کاهش نرخ خروج او کمک کند.
  • گوگل گرافش را از سایت هایی مثل ویکی پدیا می گیرد و می سازد.