سال ۹۸ بود که من تو شرکت یارا موبایل کار می کردم. یارا یک سایت داشت به نام گیکیطور. بچه های تیم محتوا واقعا خوب می نوشتن و تجربه کار طوالانی با دیجی کالا و زومیت رو داشتن. هر هفته یک مقاله در مورد گزارش هفتگی فیلم های در حال اکران اون هفته، میزان فروش جهانی شون و غیره می نوشتن. ولی دغدغه شون این بود که چرا هی میان تو صفحه اول با کلمه “باکس آفیس” و میرن پایین. چرا رتبه خوب و ثابت نمی گیرن. من تازه به تیم اضافه شده بودم. مشکل رو به من گفتن و من بررسی کردم. دیدم مشکل اینکه این کلمه نیاز به یه لندینگ ثابت داره که مقالات هفتگی بهش تزریق می شه. یه صفحه آرشیوی از مثلا ۵۰ مقاله که در ۵۰ هفته گذشته نوشته شده در مورد گزارش هفته قبل باکس آفیس.

 

اولین اقدام

اینتنت کاربر هایی که کلمه کلیدی باکس آفیس، لانگ تیل هاش و ال اس آی هاش رو تو فارسی و انگلیسی سرچ می کردن رو بررسی کردم.متوجه شدم که تو زبان انگلیسی گوگل درک بهتری از نیت کاربر از این کلمات پیدا کرده. رتبه یک کلمه کلیدی “Box Office” اومده یه جدول گذاشته که توش نام هر فیلم، میزان فروش کلی و میزان فروش هفتگی و غیره رو توش منتشر کرده و دائم آپدیت می کنه. خوب ایده جدول رو از این سایت گرفتم. بعد به فارسی سرچ کردم و زومیت و دی جی مگ رو دیدم. متوجه شدم که اون ها بدون جدول و با یک لیندنگ ثابت که مقاله بهش تزریق می شه رتبه دارن. 

خودمون هم که داشتیم مقاله تولید می کردین و حجم و کیفیتش هم خوب بود. اینجا به این رسیدم که تولید محتوا هفتگی هم ادامه پیدا کنه.

 

دومین اقدام

کیورد ریسرچ دقیق کردم که چه کلمات دیگه ای رو می تونیم تو این صفحه سئو کنیم. “باکس آفیس ۲۰۱۹″ یکی از خوباش بود. استراتژیم اینجا مشخص شد. یک تگ با نام”باکس آفیس” که قبلا هم ایجاد شده بود. می شه لندینگ. یک پاراگراف کوتاه متن در ابتدا صفحه قرار می گیره که می گه باک آفیس چیه و بعد جدول فروش فیلم ها که قرار شد به صورت هفتگی آپدیت بشه قرار می گیره و در انتها لیست مقالات هفتگی به صورتی که آخرین مقاله اول نمایش داده بشه.

 

سومین اقدام

همه ی این اطلاعات رو با هد تیم کانتنت در میون گذاشتم و اون هم موافقت کرد و اینجا کار شروع شد.

 

چهارمین اقدام

برای پاراگراف متن اول صفحه چندین بار از بچه های محتوا پیگیری کردم ولی متاسفانه سرشون شلوغ بود و نمی تونستن متن رو برسونن.

 

پنجمین اقدام

خب تیم محتوا رو بی خیال شدم و یه متن از ویکی پدیا کپی کردم اول صفحه و بعد با برند بهش لینک دادم. جدول هم که بازم قرار بود تیم محتوا درست کنه، خودم درست کردم و ازشون خواستم که به صورت هفتگی وقتی مقاله جدید باکس آفیس رو بارگذاری کردن، اینو هم آپدیت کنن. رفتم تو سایت ویرگول و چندتا سایت دیگه چندتا لینک برای صفحه ساختم.

 

نتیجه

۲ ماهی گذشت صفحه ای که ساخته بودم اومد صفحه یک و شروع به بالا اومدن کرد. اینجا ها بود که هی مدیرمحتوا بهم می گفت چرا بالاتر نمیایم و من یه بار تایتل رو اصلاح کردم. ۲ ماه دیگه گذشت و تو این ۲ ماه هم مدیر کانتن پیگیری می کرد و من می گفتم که صبر کن میاد بالاتر. تا جائیکه از زومیت و دیجی مگ و یه سایت تخصصی فیلم گذشت و اومد رتبه یک و همونجا برای چند ماه بالا موند.

خب مثل هر کلمه و پروژه دیگه ای ممکنه از پروژه خارج بشی و کارهای لازم انجام نشه و غیره و در نهایت رتبه ها افت کنه. این اتفاق برای این صفحه ام افتاد. امروز رتبه ای نداره ولی من کارم رو انجام دادم و تجربه خوبی کسب کردم.

لینک صفحه: https://geekitor.com/box-office/