الگوریتم پاندا گوگل کار خود را بر با نشانه گیری محتوا سایت انجام می دهد. ۲ موضوع اصلی که پاندا در محتوا به آن توجه دارد، کپی نبودن و کیفیت آن است.

علت تولید پاندا زیاد شدن محتواهای تکرار و بی کیفیت در نتایج گوگل در بازه ای از زمان بود.

 

الگوریتم جستجوی گوگل تبدیل به یک ویرانه شده. وقت درمان است!

 

این عنوانی بود که Business insider  در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد و گوگل را به سمت تولد پاندا هدایت کرد.

گوگل مطلبی را در مورد الگوریتم پاندا منتشر کرد که تغییر ۱۱٫۸ درصدی نتایج را اطلاع می داد.

متن دقیق را می توانید در این صفحه مطالعه کنید:

https://googleblog.blogspot.com/2011/02/finding-more-high-quality-sites-in.html

خلاصه ی این مطلب این است که سایت هایی که محتوا تکرارd و اسپم گونه در خود منتشر کرده اند: دچار افت رتبه و سایت هایی که محتوا یونیک کاربر پسند و تحقیقی منتشر کرده اند با افزایش رتبه رو به رو خواهند شد.

آپدیت Farmer  نامی بود که موسس Search Engine Land بر روی این اتفاق گذاشت.

موسسه Search Metrics تحقیقی در این مورد تغییرات بعد از تولد پاندا در نایج انجام داد. نتیجه این بود که سایت هایی که افت رتبه داشته، مستحق آن بوداند.

از بین رفتن مزرعه های محتوا آشکارترین چیزی بود که به چشم آمد. مزرعه محتوا یعنی انتشار تعداد بالایی محتوای بی کیفیت به همراه لینک سازی مخرب در آن ها.

 

در ادامه لیست معیارهایی که سایت های کاشه رتبه یافته در آن ها ضعیف بوداند را میاوریم

 

Ui نامناسب

تبلیغات آزاردهند مثل اکثکثر پاپ آپ ها

کیورداستافینگ(تکرار بیش از حد کلمات کلیدی) در صفحه

ایرادات نگارشی 

استفاده از عبارات تکراری

پایین بودن کیفیت و ارزش محتوا

 

عذرخواهی از پاندا و بخشش او

پاندا سخت می بخشد.

بسیاری از سایت ها با حذف یا بهبود محتواهای بی کیفیت و تولید محتوا جدید ارزشمند از جریمه گوگل خارج شده اند.

 

اول کل محتوا سایت رو بررسی می کرد، الان توجهش به یک صفحه است

 

اگر تعداد صفحاتی که جریمه می کنه بالا بره کل سایت هم با افت رتبه مواجه می شه

 

دو نوع سایت جریمه شده داریم

 

همه ی محتواها از سایت های دیگه است

 

محتوا اختصاصی و خوب داره بغلش از سایت های دیگه هم هست

 

اگر نوع یکین بهتره برید روی یه دامنه دیگه کار کنید

 

اگر دو اید بی ارزش هارو ریموو یوآرال بزنید.

معیار سنجش محتوا خوب بهتر است

تعداد نظرات، میزان اشتراک گذاری و بازخورد دوستان و کاربران باشد

 

در جال حاضر ۷۵ درصد از سرچ ها بالای ۳ کلمه هستن

 

سعی کنید به جای تکرار کلمات یک مفهوم رو توضیح بدید

اینطوری عبارات زیادی تو متن میان.

 

یک جهش ناگهانی و بعد رشد ارام.

 

مت کات مدیر سابق مبارزه با اسپم گوگل می گوید قبل از تولید پاندا پرسش نامه ای درست کردیم و براساس جواب ها اومدیم پاندا رو ساختیم.

 

این پرسش ها دقیقا اونا نیست چون منتشر نشده ولی کمک می کنه.

 

این سایت از نظر کاربر معتبر هست

 

اگر این مقاله رو تو مجله پرفروش بزاریم، جذاب هیت

 

تو این سایت تبلئغات ازاردهنده داریم

 

می شه به اطلاعاتی که تو صفحه هست اعتماد کرد

 

تو این سایت از محتواهای تکراری و کپی یا تکراری ولی با کلمات کلیدی متفاوت استفاده شده

 

در صورت نیاز اطلاعات کارت اعتباری رو به سایت می دیم

 

تو این سایت مشکلات نگارشی و ویرایشی وجود داره

 

محتوا براساس نیاز کاربر نوشته شده یا رتبه گرفتن تو گوگل

 

ایا این صفحه نسبت به رقبا ارزش افزوده چشم گیری ارائه می ده

 

ایا این مقاله جنب های مختلف موضوع رو بررسی کرده

 

ایا این سایت تو این موضوع شناخته شده و متخصص هست

 

اقا این سایت تعداد محتوای زیادی در روز منتشر می کند که ارزش چندانی نداره

 

محتوا به خوبی ویرایش شده یا سرسری ازش گذشتن

 

ایا محتوا توضیح کامل و مفهدمی در موضوع خود اراه می ده

 

 

ایا تحلیل منطقی و جذاب انجام شده

 

ایا این مقاله اونقدر جذاب هست که بوک مارک کنم یا برای دوستام بفرستم. سوشال سیگنال

 

آیا تبلیغات زائد و حواس پرت کننده در این صفحه استفاده شده است

 

این مقاله خیلی حجم کلماتش کم است و کاربردی نیست

 

Thin contant

 

به جزئات در نوشتن توجه شده است؟

 

پاندا دنبال محتوای باکیفیت هست و اینرو درک می کنه. و فقط دنبال کپی نمی گرده

 

ممکنه اختصاصی بنویسی ولی نگارش یا تو انتقال مفهوم مشکل داشته باشه و رتبه نگیره

 

گوگل با محتوای کاربر هم مثل اصلی برخورد می کنه

 

وبسیما کامنت های غیرمرتبط رو تائید نمی کنه

 

پاندا هیچ توجهی به مسائل فنی نداره

 

ممکنه یک سایت در حال رشد باشه و یک دفعه م